Boxy subskrypcyjne podbijają świat! Powoli stają się modne również w Polsce! A że nasz rynek dopiero się na tę usługę otwiera, jest szansa na zbudowanie w tej branży ciekawej i popularnej marki! Nie masz jeszcze pomysłu na biznes? To może jest  pomysł właśnie dla Ciebie?

Lubicie dostawać i otwierać prezenty? Znacie ten dreszczyk emocji, co też tam jest takiego w środku…? A gdyby tak można było samemu zadbać o stałą dostawę niespodzianek do domu? I to takich, które ktoś wybiera zgodnie z naszymi upodobaniami i zainteresowaniami? Brzmi jak bajka? Otóż już nie! Świat podbijają boxy subskrypcyjne. Bardzo to fajna usługa i choć kupujemy trochę przysłowiowego kota w worku, kusząca.

Przyglądam się owym, wciąż nieco u nas jeszcze egzotycznym, boxom od jakiegoś czasu. Do napisania tego tekstu jednak skłonił mnie pomysł, który szczególnie ujmuje. Otóż kilka dni temu ruszyła subskrypcja najbardziej według mnie intrygującego boxa w Polsce o nazwie Skills BOX i chciałam Wam o nim choć trochę opowiedzieć. Od razu zaznaczam, że nie mam ze Skills BOXEM żadnych konszachtów, po prostu uznałam, że jest on na tyle ciekawy i wartościowy, że Wam o nim napiszę. Przy okazji olśniło mnie! Przecież to rewelacyjny pomysł na biznes dla mamy!!! Ale po kolei…


Box czyli co?

Już wyjaśniam, czym właściwie jest box subskrypcyjny. Usługa polega na regularnym dostarczaniu osobie zainteresowanej (subskrybentowi), za opłatą rzecz jasna, paczki/pudełka z kilkoma niespodziankami. Zamawiając subskrypcję nie wiemy, co dokładnie będzie w środku, możemy się jednak spodziewać, że wartość przedmiotów będzie nieco wyższa, niż cena, którą zapłacimy. Przede wszystkim jednak wiemy, jakiego rodzaju będą to produkty. Boxy są tematyczne, a wysyłający dbają, by ich marka była swoista, oryginalna i dawała gwarancję wyjątkowej zawartości.

Wspólna cechą wszystkich niemal boxów jest oprawa. Paczuszki są bardzo starannie pakowane, przedmioty są dobrej jakości, bardzo estetyczne, często egzotyczne. Najpopularniejsze na rynku są boxy z kosmetykami naturalnymi,  zdrową żywnością, książkami… Są jednak bardzo różne: z herbatą czy kawą, kobiecymi drobiazgami, wiejskimi wyrobami, najróżniejszymi cudeńkami, gadżetami dla niemowląt czy małych dzieci, wyrobami hand made… Wszystkie informacje na temat usługi klient znajduje na stronie internetowej, po której łatwo zorientować się, czego możemy się spodziewać. Często umieszczane są tam też zdjęcia zawartości wcześniejszych przesyłek, co jest już dość konkretną informacją o usłudze. Subskrypcja z natury rzeczy jest prenumeratą cyklu, można też jednak zamawiać pojedyncze boxy.


Skrzynka z narzędziami

Dlaczego tak bardzo zainteresowała mnie ostatnio akurat oferta marki Skills BOX? Otóż dlatego, że bardzo bliska jest mi jej misja, czyli: dostarczanie przedsiębiorczym Polkom, które prowadzą lub planują założyć własną firmę, inspirujących produktów, narzędzi i akcesoriów wspierających samorozwój oraz planowanie i rozwój pomysłów biznesowych. Na stronie czytamy też: to projekt polegający na kreowaniu i comiesięcznej dystrybucji pierwszych polskich boxów subskrypcyjnych dla przedsiębiorczych kobiet, zawierających pakiet wyselekcjonowanych niespodzianek o tematyce samorozwojowej i biznesowej.

Dla kogo to cudo? Podobno dla: przedsiębiorczych Polek w każdym wieku, przyszłych i obecnych właścicielek firm, freelancerek oraz wszystkich kobiet kochających samorozwój i niespodzianki. I co Wy na to? Ciekawe? Ciekawe, a jak będzie realizowane, zobaczymy. Jak się skuszę, to opowiem Wam, jakie są moje wrażenia ;)


Pudełkowy pomysł na biznes

Jak już pisałam, rynek boxów w Polsce jest jeszcze niewielki, ale z pewnością będzie się dynamicznie rozwijał, dlatego to świetny moment na ulokowanie w nim swojego biznesu. To naprawdę może się udać, pod warunkiem jednak, że oprzecie go o ciekawy, oryginalny pomysł. Może jakiś zwariowany? A może bardzo poważny, wychodzący naprzeciw konkretnym, powszechnym potrzebom? Jak w każdym biznesie trzeba znaleźć swoją niszę, oprzeć się na badaniach rynku, określić grupę docelową.

Przede wszystkim musisz wykreować markę. Zadbać o logo, spójną identyfikację wizualną, zainwestować w dobrą, atrakcyjną i funkcjonalną stronę internetową ze sklepem. Ważne jest też jej pozycjonowanie i szeroka promocja. Trzeba dynamicznie i mądrze pokazywać się na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Znaleźć kontrahentów z unikatową ofertą, zadbać o wyjątkowe opakowanie. A potem konsekwentnie pilnować jakości oferowanych produktów i organizacji usługi. Powodzenia!

To kto chętny?

Dorota Skublicka – Michalska

%d bloggers like this: